måndag, juli 10, 2006

Vilket åskoväder det var i morse

Det var det och barnens rädda skrik som väckte mig i morse. Ingen av tjejerna gillar åskan. Så då gick jag upp. Klockan 8 hade vi ätit frukost medan vi pratade oväder och räknade blixtar.

Så på förmiddagen städade vi på nerevåningen. Sedan gjorde jag köttfärssås och fullkornspasta till lunch. Nu har jag börjat tröttna på att ordna 4-6 mål/dag. Varför är det bara jag som ska laga mat och städa?! Okej städningen har kommit efter lite grann på sista tiden, men iaf. Jag förslog för Markus att vi skulle dela upp det lite nu under semestern. Öva på jämnlikhet. Han skulle sova på saken. Så medans jag förbereder mellis och städar så sover han middag. Hmm lite snett kanske.
Det kan dessutom vara bra träning om jag faktiskt skulle börja plugga i höst. Och även om jag fortsätter som timvikarie i kommun så är det bra att barnen ser att killar också kan göra saker hemma. Och att de ska börja hjälpa till lite smått.

Det var skrämmande att Rebecka inte vista att vi inte slänger soperna i sopskåpet utan i den gröna sopbehållaren på hjul sedan ett år tillbaka. Det upptäckte vi när hon skulle gå ut med soperna från sitt rum idag.

Och ska alla dess bråk vara mellan tjejerna hela semestern så kommer jag att längta till jobbet innan halva semestern gått. Det känns som om någon hela tiden ropar"Du är dum!" "Mamma vet du vad....""Mamma vet du vad .....gjorde/sa?!""Jag har inget att göra!""Mamma jag har tråkigt!""Mamma jag har inget att göra!" Suck! Inte höll jag på så där när jag hade sommarlov. Jag var ute och lekte med min syster. Vist bråkade vi, men vi sysselsatte oss också.

Nej nu ska jag väl göra lite nytta igen.


kram

Inga kommentarer: