onsdag, juli 12, 2006

Mamma har förlorat i värde

Nu är det bara kompisar som gäller.

Rebecka spenderade förmiddagen att ringa runt till alla sina kompisar, men ingen var hemma. Katarina ringde en kompis så nu har hon henne här. Rebecka är grön av avund. Så då satte jag Markus och Rebecka i arbete. De får cykla ner till stan och köpa cykelslang till min cykel och sedan laga den och montera barnsadeln. Eftersom vi ska ha cyklarna med när vi åker på semester på måndag så måste min cykel fungera.

Själv fortsätter jag mitt gigantiska uppdrag att städa igenom huset innan vi åker. Jag är less på att städa. Jag hinner ju bara igenom huset så är det dags att börja om. Det finns roligare saker att göra än att städa. Men det är ju ett måste.

I går när Rebecka kom hem efter att lekt med kompis och vi fråga vart hon varit så sa hon bara Ingenstans. Suck! Det känns som man åldrar 5 år per dag just. Hur ska det då bli när man passerat 30? Alla säger att när ens barn börjar skolan så säger det svisch. Jaja har man tyckt förut men jag är böjd att hålla med. Om några veckor börjar min lilla lilla tjej som blivit så stor 6 års. Vart tog tiden vägen?!

Nej nu ska jag väl göra lite nytta.

Kram

Inga kommentarer: