lördag, juli 08, 2006

23 grader och regn

Att man kan bli så glad när det börjar regna. Får se hur mycket som kommer. Men min trädgård behöver varje droppe den kan få. Framförallt gräsmattan på framsidan.

Idag har vi bara tagit det lugnt. Skönt att bara slappa och äta gott. Jag ska försöka ta mig i kragen och städa lite i köket.

Det gick över förväntan att sova med min rygg i natt. Att jag aldrig lär mig. Det var värre att sova med alla mina mygg- och bromsbett. Det känns som om jag är täckt med olika slags bett.

Katarina och Rebecka bråkade idag,Katarina fuskade när de spelade, och då hotade Katarina med att rymma hemifrån. Det är första gången. Rebecka började hota med det när hon var 4 och Katarina är redan 6 år.

Usch jag måste ta mig i kragen och börja städa huset. Det är ju inte så länge förrän vi ska på semester och det är inte kul att komma hem till ett hus som ser ut som ett bombnedslag.

Jag anmälde barnen som organdonatorer i går efter att först Markus och jag pratat igenom det och sedan pratade jag med tjejerna så att de förstod vad det innebär. Rebecka tog upp det redan för något år sedan att hon vill ge bort sina organ när hon dör. Och Katarina sa att det ville hon med. Det är så kul att höra hur de resonerar. Rebecka tyckte det att eftersom hon vill kunna få ett nytt organ om hon behöver i fram tiden så vill hon också ge sina organ till någon som är sjuk när hon inte behöver dem längre. Barn är så kloka om man bara ger sig tid att förklara.

kram

Inga kommentarer: