fredag, juli 07, 2006

En ny varm dag gryr

I går kväll återställde jag termometerns max och min. 17.5 grader var det ute hos oss som lägst i natt.

Klockan är 5 och jag är vaken fast jag är ledig. Jag har redan bakat 2 sockerkakor som Markus ska få med till jobbet eftersom det är sista dagen inför semestern och varit ut med soperna. Sopbilen kommer kl 7. Jag vaknade redan 4 och kunde inte somna om. Grannen är på semester och deras tonårsbarn är husvakt. Och de har festat hela natten. Och tillråga på allt så har Markus blivit lite snuvig igen vilket gör att han snarkar. Att det sedan är varmt som ett mindre helvete gör ju inte saken lättare.

Om tre timmar kan jag börja klippa gräset. Om inte annat för att då kanske festen hos grannen är slut och de vill sova. Det bor en djävul i oss alla. Om det är några kommentarer så är det bara säga att det blir för varmt sedan vilket är fullt sant.

Hmm man kanske lika bra kan angripa disk och tvätt innan solen kommit upp så mycket så att det är olidligt. Eller också sätter jag mig på balkongen och njuter av den svala morgonluften och den vakra morgonen och planerar dagen.

kram

Inga kommentarer: