fredag, juli 14, 2006

Mina tankar går till alla

som blev hemlösa i radhusbranden här i stan i dag. Vad fort ett helt liv av minnen och saker kan gå upp rök. Rökstanken har legat tät hela eftermiddagen och kvällen.
En av Rebeckas bästa kompisar bodde i en av lägenheterna så hon har haft mycket tankar sedan vi gick förbi och tittade på eländet. Hon tänker mycket på hur kompisen ska sakna alla sina saker och vad det var för saker som var hennes favoriter.

På förmiddagen gick jag och Katarina och köpte saker på Apoteket till semestern och revaxör till min mamma. Sedan åkte vi till stugan och lämnade våra cyklar. De ska med på semestern och vi får inte med alla 4 på en gång så vi tog ner tre stycken idag. Sedan åt vi lunch och fikade med min mamma och pappa. Men när vi läste om branden rundade vi av och åkte hem. Vi ville se hur mycket rök det kommit in hemma.

Nu för 6 år sedan var jag på möhippa. Min möhippa. Jenny, Markus syster och Annika, en god vän, överraskede mig och tog mig med på middag och dans. Fast först spökade de ut mig på sedvanligt sätt. Jag såg hemsk ut.

Nej nu ska jag väl hitta på något lätt att äta innan det är dags att hoppa i säng.

kram

Inga kommentarer: