tisdag, juli 11, 2006

Jag är så nöjd

med gårdagens jobb. Jag storstädade barnens rum. 4 kartongen och en sopsäck med brännbart tog jag ut från Rebeckas rum. Vilken hamster hon är. Jag flyttade även runt lite möbler. Det blev kanonbra. Nu går det till och med att vara i hennes rum.

Halv sju kom en av Beckas kompisar och frågade och de kunde leka. En liten stund då tyckte jag , eftersom det var så pass sent. När de stack ut sa jag att hon skulle vara hemma 19.30. 19.30 ringde Rebecka och frågade om hon fick vara ute ett tag till. Ja en kvart tyckte jag. Hon kom hem 19.45 fast med kompisen. Sedan skulle hon följa med kompisen nerför gatan. Efter en kvart ringde jag hennes mobil och frågade vart hon var. Hon var hemma hos kompisen. Då blev jag arg och sa att hon var tvungen att komma hem ögonen böjj. Halv nio kom hon hem. Suck! Ungar! Hon får ju inte vara ute på egenhand efter kl 20.

Katarina har redan gått till lekparken. Hon tycker om att gå iväg dit själv. Här om dagen gick hon dit 5 gånger. Hon kan inte hinna leka något för hon är hemma jättefort.

Nej nu ska jag fortsätta städa.

kram

Inga kommentarer: