torsdag, juli 06, 2006

Nu är vilddjuren hemma igen :-)

Vilken dag! Rent fruktansvärt varmt. Det var en plåga att jobba. Varmt och underbemannade, som vanligt. Men det var sista dagen inför semestern så jag ska väl inte klaga.

Efter jobbet åkte jag ner och hämtade mina små damer. Sedan åkte vi och handlade. Det var tjat och gnäll hela tiden. Och Rebecka slog Katarina i huvudet. Suck! Precis vad man känner för efter en svettig dag på jobbet.

När vi åkte förbi Nyköpings hus fällde Katarina en kommentar som lättade upp stämningen. "Åh, det var där jag inte kunde hålla mig!" Hon syftade på när hon besökte Nyköpings hus för två år sedan med sin mormor och morfar och drog ner troserna och kissade på gräsmattan mitt framför slottet. När mormor frågade vad hon höll på med sa hon: "Men jag är så kissnödig!" Skönt att den lilla damen har fått mer koll på vad man gör vart nu.

Så var det dags för kvällsmat igen. Frågan är bara vad man ska hitta på.

kram

Inga kommentarer: