torsdag, juli 13, 2006

En liten tandlös gumma.


Idag blir min lilla Katarina 6 år 5 månader. I går för 6 år och 2 månader sedan fick hon första tanden. I dag tappade hon den. Åh vad stor hon har blivit. Jag tycker det känns som i går som hon bet mig för att det kliade i tandköttet när hon skulle få sin första gadd. Hon var 3 månader -1 dag. När jag började se tanden under tandköttet när hon var 2,5 månad var det först ingen som trodde mig, men den kom i alla fall. Hon är lite rolig den damen för hon gör inget stohej av saker till skilnad från sin syster. Det var en tillfällighet att jag kände på tänderna idag och upptäckte att den var lös. Sedan frågade jag om jag fick dra ut den. Det fick jag. Då trillade den nästan ner i handen innan jag petat på den.

För 6 år sedan i dag skrev vi på och fick nyklarna till huset. Det har hänt så mycket sedan dess. Framförallt på ovanvåningen. Alla ändringar vi gjort. Eller vad man ska säga när vi hade bara golvspånet och några väggar kvar på hela övervåningen. :-) Det har tagit lång tid och varit en helvetiskt slit, men bra blir det.

Jag skulle göra kalasgratäng eller vad det heter till lunch tänkte jag. Men eftersom jag var lite sen så skulle jag tina köttfärsås som jag gjorde här om dagen och göra potatismos på pulver. Jag lyckades häll varm köttfärsås på mig och potatismosen blev misslyckad. Suck, Det ska vara jag för att misslyckas med pulvermos.

Barnen torkade badrums golvet idag. Det är 3 timmar sedan. Nu börjar det äntligen bli så torrt att man kan gå in. De vill ju så gjärna hjälpa till. Och det är ju bra för dem. Även om det ibland händer att det tar lite längre tid.

Jag gick ut med mina stavar i går kväll. Det är ett skönt sätt att motionera. När jag kommit hem och duschat satte Markus och jag oss och planerade semesterresan för att se att min grovplanering är görlig. Jag kan ibland bli lite optimistisk och inte inse begränsningar. :-)

Nej då var det väl dags att fortsätta städa igen. Det tar aldrig slut.

kram

Inga kommentarer: