måndag, juli 24, 2006

Sista dagen på Böda Sand

I morse vaknade jag av att det regnade. Det kändes lite skönt. Tills jag skulle iväg och köpa frukost bröd och varsin cappotiono. Sedan gick jag hem och vi åt. Sedan la sig barnen och läste, Markus höll på med datorn och jag stökade runt och försökte strukturera upp inne i husbilen. Så nu är en del packat. Det är lite skönt. Då går det fortare i morgon när vi ska tömma husbilen.

När jag hjälpte Rebecka med håret resulterade det i ett hysteriskt utbrott. Jag satte upp en hästsvans på henne. Eftersom gummisnodden inte var superbra så blev inte hästsvansen så bra som den kan bli. Men så dålig som Rebecka tyckte den blev var den faktiskt inte. Hennes hysteriska utrop när hon fick se sig själv var:" JAg ser ut som en insekt!" Suck! Och i går tyckte hon när jag glömt hårborsten i husbilen när vi duschade att jag var världens knäppaste mamma. Fattade jag inte att hårborsten är det viktigaste som finns att komma ihåg och att hon inte kunde gå ut så där. Då frågade jag om borsten var viktigare än kläder och det var den sa hon. :-) Barn är söta....när de sover.

För att hålla min yngsta lilla dam på bra humör så stod jag och stekte pannkaka idag. Det var inte dåligt varmt i husbilen. Markus fick gå och köpa varsin matbaugett till oss.

När vi hade ätit gick vi till stranden. Nu ska jag laga mat, diska och förbereeda morgondagen.

Jag kom fram till i morse att jag gör precis samma saker när vi är på semester fast under sämre förhållanden. Här måste jag släpa disk och tvätt. Jag har ingen självgående damsugare, allt är trängre och jag har varken ugn eller micro. Semester är underbart. Eller något. Det ska bli skönt. Om en vecka är jag tillbaka på jobbet. Tänk att få lite egen tid. :-)

Nej nu ska jag sätta fart så jag är pigg i morgon när jag ska köra hela vägen till stugan.

kram

Inga kommentarer: