fredag, juli 28, 2006

Min morbror dog i dag.

62 år gammal. Han lämnade efter sig hustru och två barn. Vi anade att det varit på gång ett tag. Han har varit jättedålig nu senaste åren och senaste tiden så har givit upp helt och av erfarenhet från jobbet så vet jag att det inte brukar ta så lång tid då. Min mamma är jätteledsen eftersom det var honom som hon stod absolut närmast.

I morse tog vi sovmorgon eftersom det blev sent i går kväll.

Vi åt våfflor till lunch och efter det satt jag med släktträdet som jag håller på och sammanställer. Min älsta anfader jag hittade i dag var troligen född 1575 Och hette Peder Larsson. Så en kvalidifierad gissning så hette hans pappa Lars och föddes mitten av 1500-talet.

Vid halv 4 kom Markus föräldrar och moster. Det var kul att träffa hans moster. Det var jättelänge sedan. Alla hans mostrar och morbröder är/var supertrevliga.

kram

Inga kommentarer: