söndag, juli 09, 2006

Äntligen mer lagom temperatur

Bara 24 grader. Solen skiner och det är riktigt skönt.

Idag har jag småplockat här hemma. Jag har pysslat med tvätt, strukit, hittat varitfrån blommflugorna kommer och lite så. Det visade sig att det låg ett nät tomater bakom en av hushållsgrejjerna som alltid står på köksbänken. Skönt att få bort det.

JAg gjorde raggmunk till lunch. Det var gott. Det var första gången jag gjort det. Det var inte så svårt.

På eftermiddagen var vi till Komöte och badade. Markus följde med. Fast han badade inte. Han är inte så förtjust i att bada. Han tog med sig sin bärbara dator och satt och surfade på en filt i stället. Synd att jag kom på nu att jag skulle tagit kort och döpt till datanörd på stranden. :-) Fast jag är jättelycklig att han följde med.

När vi kom hem hjälpte jag Markus med en bänkskiva vi ska ha till arbetsbänk i arbetsrummet när vi är klara där inne. Det kommer att blir superbra. På sikt kommer jag ju att börja plugga och då är det bra om ja ghar någonstans att jobba. Får se om jag kommer in på sjuksköterske i höst. Eller om jag ska anmäla mig till arbetsförmedlingen och försöka få USK(underskötersköterske)utbildningen via dem. Då kan jag kanske få fast jobb i kommunen och slippa gå på timmar. Jag har varit timvikarie för vård och omsorg i drygt 3 år. Jag längtar efter fast. Eller åtminstone månadsvikariat. JAg trivs kanon i hemtjänsten i Vagnhärad och skulle gjärna bli kvar där, men inte till vilket pris som helst. Eller?!

Nej nu ska jag laga mat och natta barn.

kram

Inga kommentarer: