onsdag, november 01, 2006

Vintern är här!

Nu har det gått några dagar igen. I bland finns inte tiden.

I onsdags jobbade jag. Sedan gjorde vi inte så mycket mer.

I torsdags var jag ledig. Katarina var lite hängig så hon red inte. Vi pysslade här hemma och skjutsade Rebecka till scouterna. På vägen hem köpte Katarina och jag varsin hamburgare på Krilles.

I fredags jobbade jag. Sen var det bara hem och packa. Barnen sov över hos deras faster och farbror och alla kusinerna. Jag blev bjuden på mat innan jag åkte hem i den stormiga natten. Det var jättegott och mysigt. Jag fick gosa med Matteus och till och med sätta på den lilla guldklimpen sin pyjamas. Vad ovan man har blivit på att sätta på bebisar kläder. :-) Jag vill också ha bebis. Men det kommer dröjja innan vi försöker igen.

I lördags jobbade jag. Markus kom hem till Trosa vid lunch men gick och la sig på än gång. Jag hämtade barnen på vägen hem. De hade haft det så bra och sovit så gott. Markus hade köpt en massa saker till oss alla. Barnen fick varsin mjuis späckhuggare, magnetstenar, olika märken från Kennedy space center, själlysnade nagellack och lite sånt. Jag fick en speciel brödkavel och bakunderlägg. Sedan hade han köpt Sagan om ringen triologin med all extra material och extended version. Åhh vad jag blev lycklig! Jag älskar de filmerna.

I söndags var den jobbigaste dagen på jobbet någonsin. Vi gick kort en helgdag. Dvs vi fick göra tre personers arbete på två. Det var inte kul. Inte för oss och inte för vårdtagarna. Men vad ska man göra när man inte får in personal. Jag fick in en av nattjejerna till kl 17 så att vi hade någon till kvällen. Det blev pizza till kvällsmat. Jag ides inte stå vid spisen efter en sån dag.

I måndags var jag på utvecklingssamtal för Katarina. Hon är så go och glad och omtyckt i skolan. Och jätteduktig, men hon har ingen uthållighet i kroppen. Hon har fortfarande inte fått till pennfattningen och hon har lite svårt på gympan. Vi kopplade in specialpedagogen redan på dagis så nu ska Katarinas lärare prata med henne. Sedan ska vi samtidigt koppla in skolsköterskan. Det är kanske dags för den utredning vi pratade om på 5,5 årskontrollen på BVC. Jag vill inte sätta en stämpel på Katarina, men jag vill att hon ska få all hjälp som möjligt går för att hennes kroppsliga problem inte ska ligga henne i fatet så att skolan blir tråkig, för hon är väldigt smart. Eftersom fritids var stängt, det var Markus första dag tillbaka efter en vecka borta och jag jobbade kväll så kom mamma upp och tog barnen.

I tisdags var jag ledig. Vi tog det lugnt på förmiddagen. Efter lunch släpte vi av mamma i Vagnhärad och åkte till Södertälje och gick på Tom Tits. Det var kul som vanligt. Det blev bestämt att Mathilda kommer at operars redan på måndag. De läggs in på fredag. Syrran ringde Mathildas läkare i Karlskrona för hon var lite fundersam varför inte lilla damen gått upp i vikt. Han ringde Lund som ringde upp idag och sa att hon måste opereras omedelbart. Hon får inte gå ner sig innan en så stor operation. Hopas bara att allt går bra nu.

I dag har det snöat och blåst och jag har jobbat. Markus jobbade hemifrån. Han tyckte inte det var någon ide att försöka ta sig fram och tillbaka till jobbet i det här vädret. Så han eldade när jag var borta så det var varmt och skönt. Mindre varmt och skönt hade Jenny och Karl-Axel. De är i Försäter och strömmen gick. Det tog inte så lång tid innan det bara var 15 grader i huset. Lagom kul med en liten bebis.

Nej nu ska jag gå och laga mat.

kram

Inga kommentarer: