söndag, november 05, 2006

Åhh vad stor hon blivit!

I torsdags jobbade jag. Det var kaos. Det började redan på morgonen. Katarina mår inte bra och eftersom transporterna till Stockholm inte är tillförlitliga efter gårdagens snöstorm jobbade Markus hemma. Så Katarina fick vara hemma med honom. Rebecka lämnade jag på fritids. När jag kommer närstan fram till Vagnhärad så kokar bilen. Ringen en kollega och frågar om hon kan hämta mig eftersom hon ändå är i krokarna. Då åker nattpatrullen förbi och ser att jag har bilproblem så jag får lift med dem till lokalen. Sedan skulle svarta bilen in på däckbyte. 40 minuter tog det att lämna den. Suck! Allt är så ineffektivt. Sedan fick man halka omkring på Vagnhärads gångbanor. Fullkomligt livsfarligt. Jag fick ta bussen hem. Det visade sig att kylaren gått sönder. Mummel.

I fredags åkte Markus en snabbsväng till jobbet. Han hade halvdag, men han behövde märka upp sina saker eftersom WM-data flyttar till de nya lokalerna i Nacka Strand under helgen. Vi höll på och fixade här hemma och gick och handlade.

Samma sak i går. Då var barnens kusin Siri över och lekte och Rebecka var hos en kompis. Så jag han med en massa småsaker som jag bara väntat på att få göra. Till middag åt vi entrecout, pommes och sås och tomatsallad.

I dag har jag tvättat 3 maskiner tvätt och städat tvättstugan. Det behövdes. Nu ska jag röjja köket och stryka skjorter till Markus till veckan.

Nu när jag satt vid datorn kom Katarina upp efter en stund i sitt rum. Sminkad med rosa glitter smink. Det känns som om jag missat något. Hon har aldrig varit så här flickig förut. Det känns som om småbarnstadiet är helt och återkalleligt förbi. Åhh, vad gammal jag känner mig. Det hjälper inte att jag får kalla min man för gammal farbror och skrika åt honom för att han ska höra. Han har haft lock för öronen de senaste dagarna. Är det så framtiden ser ut?! JAg vill inte bli gammal i så fall!

Nej nu måste tanten sätta fart. :-)

Inga kommentarer: