fredag, november 24, 2006

Jaha så har en vecka till gått!

Helgen som var jobbade jag. Och som vanligt går de helgerna tredubbelt så fort. Jag fattar inte. Det svissar bara till och så är det söndag kväll. Jag gillar att jobba helg så länge det är var tredje. :-)

I måndags jobbade jag kväll. Det gick sin gilla gång. Det var lite skönt. Inte stressigt och inte för lungt utan precis lagom. Det fick jag igen för i torsdagskväll när det kom larm och annat i vägen mest hela tiden. Jaja det är en del av jobbet. Det har sin charm det med.

I tisdags var jag ledig eller vad man ska säga. Jag var till Arbetsförmedlingen och skrev en så kallad handlingsplan. Jag hoppas att jag får fasttjänst snart. På kvällen var vi på konsert i skolan. 3:orna spelade.

I onsdags jobbade jag hela dagen och i torsdags jobbade jag kväll.

I dag har vi varit till Nyköping. Dels köpte vi en ny kylare till bilen på Mekonomen. Hade vi gjort det från början hade det blivit mycket biligare än att försöka med begagnad som blir fel och jäklas. Mummel. Huvudanledningen till att vi var till Nyköping var för att barnen skulle till Ögonkliniken. Båda damerna ser utmärkt. Men Katarina är ordentligt allergisk mot något. Krukset i den meningen är något. Mummel nya utredningar. Eksemet i hårbotten blir bara värre. Ögonläkaren sa att hon har småblåser eller utslag på insidan av ögonlocken. Det är det som gjort att det kliar på henne. Så hon har fått ögondroppar. Hon avskyr det och jag med. Jag har droppat tusentals ögondroppar. Jag droppar mig själv. Jag har droppat dementa som inte alls begriper vad jag pysslar med, men min egen dotter kan jag inte ge. Jag saknar varje uns av pedagogik och lugn. Vilket inte gör saken bättre. I dag visade jag till och med henne när jag gav mig själv ögondroppar, inte för att det hjälpte.
Till kvällsmat åt vi inte pizza. Katarina verkade lite hängig så jag fick för mig att tempa henne. Nästan 39 grader. Mummel. Vi som skulle till Markus moster i morgon. Det blev ju inget av. Vi kan ju inte åka dit med en sjuk dam. Vi som hade sett fram mot det så. Tur att jag är långledig så att hon hinner krya på sig.

Nu i kväll satte jag upp utebelysningen på balkongen. Det blev så fint. Det är flera veckor sedan jag satte upp ljusnäten i trädgården, men de ljusen vi hade förra året på balkongen gick sönder så jag köpte nya idag.

Nej nu ska jag skicka min halvsovande sjukling i säng.

kram

Inga kommentarer: