lördag, november 25, 2006

Katarina fortsatt sjuk

Hon är febrig och hängig. :-( En som också varit trött är Markus. Han kom hem två i natt från firmans höstfest. Inte helt nykter. :-) Han hade haft jättekul. Tänkte om kommunen kunde bjuda sina anstälda på fest 4 gånger om året. Jaja, man ska inte ha för stora krav.

I dag har jag tagit det lite lugnt. Det känns att jag jobbat i veckan med en redig förkylning i kroppen. Så fort jag suttit still mer än några minuter har jag somnat. :-) Jag mår mycket bättre nu.
Jag har dock hunnit städat hallen och börjat röjja köket. Pluss lagat mat, en kaka och hemgjord glass. Katarina har namnsdag idag så jag tänkte vi skulle äta något gott. Hon fick pärlor och en Nalle Puh tidning. Jag har även pysslat runt och tagit hand om tvätt.

Jag ska göra upp en lista över personer jag måste ringa på måndag och respektive telefontid. Katarinas barnläkare och barndietisten står högst upp på listan. Blodproven vi tog på lilla damen i somras visade stark reaktion på mandel, råg och och vetestärkelse. Jag har ingen aning om hur man undviker vetestärkelse. Och efter det som framkom i går så måste jag få veta vad det är så att vi kan ta bort det. Hade det varit gluten, ägg eller soja eller så så hade jag grejat det själv, men vetestärkelse är över min nivå.

Lilla gumman vilket tufft liv hon haft. Mamma beklagade sig i går att hon bara har ett friskt barnbarn. Ja tyckte jag, men med Mathilda är det ju samma sak hela tiden. Det är ju bara olika komplikationer utifrån det. Katti hittar på lite olika saker. Hypoglycemi, vikt uppgångs problem, körteln-bakom näsan, allergier, falsk krupp, feberkramper osv.

Det kanske finns skäl till att jag är överbeskyddande mot henne.

Nej nu ska jag äta chokladkaka med hemgjord sojaglass. :-) Man lär sig det mesta om man måste. Jag hittade ett recept på mjölkfri majcenavälling när jag var på larm i torsdags kväll när jag jobbade. Det egentliga recepetet är med mjölk men det går att göra på ersättning. Nöden är uppfinningarnas moder. :-)

kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så jobbigt oroande med sjuka barn. Jag har en son som har haft de mest konstiga grejer, samt allergier, astma och falsk krupp.
/Ella