torsdag, november 09, 2006

Telefonbarnvakt

När jag gick och hämtade Katarina hann Rebecka ringa mig 2 gånger och SMSa 1 gång och var rädd och ledsen. Men vad skulle jag göra. Jag måste ju hämta Katarina. Jag kan ju inte be en 6 åring gå hem själv så pass långt. Det skulle aldrig gå. Rebecka fick titta på en film nedbäddad i soffan med en näve pepparkakor.

När hon ringde andra gången kom jag på den genialiska iden att hon kunde ringa min mamma som är sjukpensionär. Så hon satt och pratade med sin mormor tills jag och Katarina kom hem.Givetvis var Katarina på sitt minst charmiga humör. Hon ville gå på fritids. Men jag tänkte det var bättre att lämna Rebecka en stund mitt på dagen än när skymningen börjar falla. Så allt tog extra lång tid när vi gick hem.

Nej nu måste jag nog göra mat. Sedan ska jag slänga in en maskin disk och en med tvätt. Efter det ska jag baka bullar eller längder. Katarina vill ha med sig på sin utedag i morgon. Det och lite varmchoklad på rismjölk kanske kan vara gott i väskan. :-)

kram

Inga kommentarer: