måndag, november 27, 2006

Mellan lussekatter och lussebjörnar

Idag har Katarina varit hemma från skolan. Eftersom hon var febrig i går så vill jag ha en feberfri dag innan hon går iväg och blir smittad med nästa infektion.

Så när vi lämnade Rebecka i skolan åkte vi förbi Trossen och köpte saffran. Så vi bakade lussekatter och lussebjörnar. Katarina ville inte göra traditionella lussekatter utan tog ett kakstansmått och gjorde lussebjörnar.

När vi var och hämtade Rebecka så ville hon inte följa med utan följde med en kompis hem. När jag kom hem så tog jag kort på vår gamla kylare och åkte till Bilisten och visade vad det var Markus försökte förklara att han ville att de skulle beställa åt oss. När vi kom hem så pysslade jag lite och ringde efter Rebecka så hon kunde gå hem innan det blev mörkt. Hon är så mörkrädd och jag kände inte för att gå ut. Rebecka kom hem så bakade vi pepparkakor. Det var kul. I dag har varit en sån där härlig dag. Katarina har varit klädd som prinsessa hela dag.

Nej nu ska jag göra kvällsmat i mitt juldoftande hus. I morgon ska jag städa och adventspynta. För på onsdag ska jag lämna tillbaka hyrbilen och jobba kväll.

kram

Inga kommentarer: