tisdag, november 07, 2006

Rebecka var till öron idag

I morse satt vi åt frukost. Jag drack vanilj latte med gurkmackor när jag känner den omisskänliga lukten och smaken av mögel när jag sätter tänderna i en macka. När jag tittar ner så är det en massa gröntmögel. Så jag rusade till toan. Tvi vad äckligt! Hur katten kan en del människor äta mackor med mögel på. Det är fruktansvärt äckligt.

Sedan åkte vi och lämnade Katarina i skolan och sedan åkte vi ner till Nyköping. Åkte till Coop och tittade. Och sedan åkte vi till Öron, näsa, halsmottagningen. Hennes öron var jättefina. Och eftersom hon hörde bra förra gången så tyckte doktorn att det var onödigt med en hörselkoll. Skönt tyckte vi. Sedan åkte vi till lite andra affärer och sedan McDonalds. Näst sist åkte vi till Lidl och shoppade frukt. Det går åt en del nu.

På vägen hem tankade vi Martins bil. Hämtade Katarina i skolan. Sedan lämnade jag barnen och det vi hade handlat hemma och lämnade bilen till svärfar. Sedan gick jag hem i det strålande vädret. Det känns mer som en fin aprildag än en vecka in i november. Om bara några veckor ska jag plocka fram adventssakerna.

Nej nu måste jag röjja köket. Det ser ut som en tornado blåst fram.

kram

Inga kommentarer: