onsdag, november 29, 2006

Produktiv dag.

I morse ringde klockan 6.15. Låg och drog mig ett par minuter innan jag hoppade in i duschen. Klädde mig, väkte barnen och hämtade tidningen. Åt frukost. Cyklade nästan ända fram till skolan med Rebecka. Cyklade tillbaka via vårdcentralen. Katarinas urinprov visade lite tecken så de skickade på odling. De vill inte sätt in antibiotika på henne i onödan i och med att hon är pencilinallergiker så måste de sätta in andra saker än de brukar vid en UVI. Hon hade ingen feber och snabbsänkan(CRP) var bra.

Sköterskan ska ringa i morgon eller i övermorgon och berätta vad odlingen sa. När vi kom hem gjorde jag barnen och Markus middag, ugnspannkaka och en saffranskaka till mellis. Så nu ska jag straxt göra lunchen. Klockan 13 går min buss till jobbet. Jag lämnade tillbaka hyrbilen i går. Det kostade deffenitivt mer än det smakade, men gjort är gjort. Tänk om vi köpt en kylare på Mekonomen direkt. Då hade vi sluppit bilhyran och allt. Men det brukar ju funka att köpa begagnade delar. Det är lätt att vara efterklok.

Min tand som jag bet sönder här om dagen känns lite konstig. Mummel. Jag orkar inget mer just nu.

Det slog mig just varför jag har sån energi idag. När jag kom ut i vardagsrummet i morse så lyste adventsljusstakarna. Det är så fint.

Katarina är ett otroligt barn. I går kväll tyckte jag att om du behöver gå på toa i natt måste du väcka mig så att vi kan få morgonurinprov med oss till vc. 03.10 vaknade jag av att det var tassande steg som närmade sig sovrummet. Då behövde Katarina gå på toa. Enligt egen utsago brukar hon gå på toa vid den tiden. Och det stämmer nog för har hon mardrömm så brukar det vara vid den tiden hon kommer över och då har hon varit på toa innan hon kommer och kryper ner och berättar om alla monster och världens undergång.

I går fick Rebecka nya notpapper på musiklektionen. Hon är så duktig. Sedan underhöll hon oss medan hon övade hela eftermiddagen. Hon kan dem nästan flytande redan. :-) Hon älskar att spela. Undrar om man ska försöka få tag på en lätt gitarrnotbok i julklapp. Det känns viktigt att uppmuntra henne när hon har hittat något hon är bra på och tycker är kul. Hon har lite dåligt självförtroende. Jag förstår inte varför. Hon är så underbart duktig och söt.

Nej nu måste jag börja med lunchen.

kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas urinvägsinfektionen blir bra. Jobbigt med sjuka barn. Trevlig helg/Ella