lördag, december 02, 2006

Tänk att det är december

och det är 7 grader och regnar.

I torsdag jobbade jag. Barnen och jag cyklade till skolan och sedan fick jag lift med en kollega. Det är tur att man har så snälla jobbarkompisar. På kvällen cyklade vi hemfrån skolan till en sjuk Markus. Män blir verkligen sjuka när de blir sjuka. Jag ordnade kvällsmat och skjuts till Rebecka till scouterna. Sedan hängde jag upp pepparkakshjärtan i barnens julkalendrar och satte upp dem på deras rum. 48 stycken. Många rosetter blir det.



















I fredags försökte vi cykla till skolan, men det var svårt med två väskor, en 6-åring och en gitarr på cykeln. Det gick inge bra. Vi höll på att cykla omkull 2 gånger innan jag gav mig. Även i går liftade jag med en kollega. Hem tog jag bussen. Fick stå ute i det råkalla vädret i nästan 30 minuter. Katten vad dåligt med bussar det går mellan Trosa och Vagnhärad. Och när bussen kom var den full med skolungar som skränade och pratade. Jag hoppade av vid Statoil och gick bakvägen till skolan och sedan gick vi hem. Jag gjorde lasagn till middag och Markus, som börjar friska på sig, och jag drack vin till maten. Det är så gott med ett glas till maten i bland. Sedan ville Katarina gå och sova. Resten av oss bänkade oss fram för TV´n och tittade på Dobbido. Sedan fick Rebecka gå och lägga sig också. Så kollade Markus och jag på Itzaks julevangelium och sedan gick vi och la oss.

I morse tog jag sovmorgon. Jag gick upp halv nio. Barnen vaknade redan vid 6-tiden. Så jag vaknade till några gånger för att de skrek och gastade. Sedan åt vi frukost och jag började städa. Det är verkligen bara jag som går ut med soperna. Sopkorgen hade svämmat över i sopskåpet, men inte tar man bort påsen och går ut med den. Nej man lägger det ovanpå. Suck!

Nej nu ska jag få i hop en lunch. Sedan ska jag fortsätta städa. Det är ju synd att göra något kul på en ledig dag. Städar gör jag ju på jobbet. Jaja det måste ju göras. Efter lunchen måste MArkus ut till bilen. Jag måste få en fungerande bil!

kram

Inga kommentarer: