måndag, december 18, 2006

Oj vad fort de senaste veckorna gått!

Jag har knappt hunnit slå igång datorn. Just nu är det så mycket. Det vore inte fel att kunna få extra timmar på dygnet. Jag kräver mycket sömn just nu pga mörkret och så allt som är inför jul och sedan den vanliga lunken med barn och jobb. Jag längtar så tills ljuset och livet återvänder.

Få se vad har hänt. Katarina har fått en tid till barnläkaren den 2 januari. Det känns skönt. Hon mår inte bra just nu. Halvtaskig färg, trött och ofta ont i magen på eftermiddagen.

I går var jag och Rebecka till stallet. Hon fick rida en häst och inte en ponny. Campari är 1,60 i manken. När jag hade hjälpt henne att hålla hoven så att hon fick kratsa så sparkade han mig på benet. Snacka om att jag är blå. Ont gjorde det också. I morse när jag vaknade så var det svårt att gå för svullnaden hade gått ner mot foten. Men det var bara att slänga i sig lite värktabletter och gå till jobbet. Så länge jag tar mig ur sängen så går jag till jobbet. Där var det julyra. Alla vill ha städat och handlat innan jul. De som inte har anhöriga som hjälper till med sånt.

Jag är nästan klar med julklapparna. Jag har till Katarina kvar. Och det ska jag ta på onsdag när jag ska till Nyköping. På onsdag ska jag till tandläkaren också och laga tanden som jag bet sönder. I morgon ska jag baka och städa här hemma. Allt måste flyta bra på torsdag när jag jobbar och Markus ska ha barnen.

I kväll var det vernisage på fritids kombinerat med julfika. Det var kul att se. Då tar de in lite frivilliga bidrag för lotter och fika. Alla pengar går till verksamheten. Så man ger ju till sina egna barn så de kan göra något roligt.

När vi kom hem var det 13 grader inne. Eftersom ingen skulle vara hemma så eldade vi inte i morse och eftersom det är minusgrader så sjönk temperaturen.

Nej nu ska jag väl göra lite nytta innan jag går och lägger mig.

kram

Inga kommentarer: