tisdag, december 19, 2006

Åhh vilken underbar dag!

Eller inte..

I morse väckte Markus väckarklocka mig redan 5. Superkul när man har sovmorgon till halv 7. Jaja jag kunde inte somna om så jag gick upp och slängde in kläderna som jag tvättade i natt i tumlaren och körde i gång både tvätt och disk. Sedan lyxade jag till det med att ta en lång dusch. Med jämna mellanrum försökte jag få liv i Markus, men han fortsatte bara att sova. Suck! Så jag åkte på att skjutsa honom till tåget. Sedan skjutsade jag tjejerna till skolan.

Sedan fick jag tre ljuvliga timmar för mig själv. Då jag ryckte ur barnens sängkläder och gjorde en julklapp till min lillasyster. Vad kan jag inte skriva utifall att hon läser. Men jag hoppas att hon blir glad i alla fall.

När jag hämtat Katarina åkte vi ner på stan och postade julklapparna. Sedan åkte vi hem och åt lunch. pytti panna med ägg och minimorötter smakar riktigt bra när man är hungrig.

När jag just hade börjat steka frågade Katarina om hon fick tända sitt stjärnljus. Det sa jag att hon fick, men jag trodde ju hon skulle vänta på mig. Rätt som det är så hör jag ett illvrål från köksbordet. Där sitter en vettskrämd Katarina med en tändstick i handen som nästan brunnit upp. Och hon förstår inte att hon ska släppa förrän jag skakat ur tändstickan ur handen på henne. Jag sa att det är bättre att hon släpper och låter den trilla än att hon börjar brinna.

Rebecka var på vedervärdigt humör när jag hämtade. Jag var några minuter sen. Hon är så pass stor att hon faktiskt kan stå och vänta en liten stund.

Nu ska jag baka och koka knäck. Jag har lekat fram receptet på Hectors mjölkfriaknäck. Den är god och lättlagad.


kram

Inga kommentarer: