tisdag, december 05, 2006

Och regnet det bara öser ner!

I går jobbade jag. Det var så lerigt att det var halt.

JAg är så less på detta. Jag vill ha kalt och halt av is nu. Det är trots allt 5 december.

Idag har jag varit ledig. Dvs jag har spenderat dagen med att göra allt det där jag inte hinner med att göra annars. Gå till distriktsköterskan med Katarina. Hon kliade hål på sitt fästingbett i går kväll igen. Det är 2 månader sedan hon blev biten. DSK hade hade inget förslag på hjälp. Allt det vanliga som de brukar säga har jag ju redan försökt. Jaja jag gör ett försök med Hydrokortison igen medan jag försöker få en läkartid på barnmottagningen med henne.

På eftermiddagen har jag hållt på och pyslat här hemma. JAg har eldat, diskat och tvättat. JAg ska snart ut och hämta mer ved så att jag kan eld under kvällen så att det inte är så fruktansvärt kallt när vi kommer hem i morgon. Jag skulle egentligen jobba kväll,men en kollega hade ramlat och gjort sig illa så en annan kollega ringde och frågade om jag kunde jobba dag i morgon i stället. Och det gör jag gjärna. Då är jag inte beroende att Markus kommer med rätt tåg.

I kväll ska vi på scoutavslutning. Det ska bli kul.

Nu ska jag göra mellis. :-)

kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gunilla! En liten hälsning från en annan bloggare och gammal klasskompis. God jul!

Gunilla sa...

Hej
Det var länge sedan. :-)

Hoppas att allt är bra. Och god jul.