torsdag, november 09, 2006

I natt sov hon hela natten

Men hade ont i huvudet när hon vaknade. Medan jag lämnade Katarina i skolan så hann hon ringa helt hysterisk två gånger. Hon gillar inte att vara själv. Men hon kan ju inte följa med när hon inte mår bra och ska vara hemma och ta det lugnt.

Halv sju ringde Markus chef i morse. Det var kris på jobbet.

Usch jag borde sätta igång och städa. Det känns som om det är det jag gör när jag är hemma med sjuka barn.

När jag lämnade Katarina passade jag på att hämta böcker åt Rebecka så att hon inte kommer efter. Hon låg bra till i skolarbetet. Hon är så duktig. Det känns skönt. En annan har fått slita med framför allt läsning och skrivning. Just nu sitter hon i soffan och tittar på film. Jag håller på att bli galen på henne och hennes tumme. Nu när hon är sjuk känns det som om hon sugger på tummen konstant. Hon är faktiskt 9 år och borde sluta med det.

Nej nu ska jag väl göra lite nytta. Jag borde frosta av frysboxen också. Eller så väntar jag tills det är riktigt kallt ute så jag kan ha maten på balkongen.

kram

Inga kommentarer: