lördag, oktober 28, 2006

Ja ha då var det lördag igen

I onsdags jobbade jag hela dagen. Sedan åkte jag och hämtade barnen och pysslade här hemma.

I tordags pysslade jag också här hemma och såg på inspelade avsnitt av Hex. Jag har hittat en ny favvo serie. Den har allt. Monster, häxor, spöken, spänning och supersnygga/sexiga elakingar i detta fall fallna änglar. På kvällen hade jag tänkt av vi skulle äta på Krilles, men Rebecka hade så brottom till scouterna så hon vill bara ha något lätt så hon kom alldeles förtidigt.

I fredags jobbade jag och sedan åkte jag hem och packade åt tjejerna. Barnen sov nämligen över hos sin faster och farbror i natt i och med att jag jobbade idag och Markus inte kommit hem. Jag blev mycket senare där i från än jag tänkt mig, men det var så trevligt. Jag blev bjuden på mat och sedan satt vi och pratade. Jag satt och gosade mycket med Matteus. Barnen spelade också Spanien för oss på sina instrument. Rebecka lånade Karl-Axels gitarr, Amandus spelade sin trumpet och Vega hade sin fiol. Det var så fint.

I morse började dagen som vanligt tidigt. Eftersom jag hade ensam insulindeligering så fick jag lov att börja lite tidigare för att få saker att gå i hop. Jag har två patienter som ska ha insulin helst samtidigt, Nu är ju det en omöjlighet så då får en av dem 10 minuter senare än den andra. Men det gör att jag i praktiken börjar 6.45.

Markus kom hem idag. Jättetrött i och med tidsomställningar. Så han har mest sovit sen han kom hem, men han åt lunch och delade ut presenter. Barnen fick en himla massa saker. Jättefina saker. Jag fick ett nagelvårdsett, en kavel med silikonbeläggning och ett underlägg att ha på plåtar i silikon. Sedan köpte han en sak som jag blev överlycklig för. En samlingsbox med Sagan om ringen- triologin. Med allt extra material. Åhh vad jag är glad och vad fin den är. Jag älskar de filmerna.

Nej nu ska jag krypa i säng. Det är tidig morgon i morgon också

kram

Inga kommentarer: