tisdag, oktober 17, 2006

Inte mycket sova i natt.

Rebecka hoster så hon nästan kräks. Jag börjar bli nervös in för i morgon. Om hon inte är frisk måste någon av oss vara hemma. Markus kan inte vara hemma eftersom han ska vara borta hela nästa vecka. Och jag kan inte gjärna vara hemma eftersom om något av barnen blir sjuka nästa vecka så måste det vara jag som är hemma. Men det löser sig nog. Kanske. Barnen går ju först.

Just nu sitter hon och tittar på Jordgubbs Lisa.


Rebecka har ofta hosta. När det var scouthajk för 1,5 månads sedan var hon likadan. Jag ska nog ringa vårdcentralen redan i morgon och ordna så att Katarina får mer Ventulin. Hon får alltid falsk krupp när Rebecka hostar så här. Lagom till helgen skulle jag tro när jag är själv med dem. :-( Förra gången när Markus åkte bort på konferans en vecka så var barnen sjuka hela veckan. 40 graders feber och så. Blir det så den här gången vet jag inte vad jag gör.

Nej nu ska jag lägga mig hos henne på soffan och se om jag kan få lite mikrosömn. Som småbarnsförälder är det något man finslipat. :-) Man vet aldrig när det finns 5 minuter att få en liten lur på.

kram

Inga kommentarer: