söndag, oktober 22, 2006

Vi har lika stora fötter

Jag och Rebecka alltså. Jag provade hennes nyinköpta vinterkängor i morse. De var jättesköna. Passar perfekt. Då mätte vi fötterna. Det skiljer bara några millimeter.

Det var trångt om saligheten i sängen i natt. Båda barnen sov i stora sängen i natt. Så det slutade med att jag sov mitt i sängen på skarven mellan bädmadrasserna. Vilket gjort att jag bestämt mig för att jag ska köpa en stor bäddmadrass så fort lönen kommer. På torsdag ska jag och barnen åka till Södertälje och gå på Tom Titts. Men jag säger inget förrän vi ska åka så att jag inte behöver göra dem besvikna om det händer något annat.

Jag har redan satt igång en maskin disk och en maskin blå tvätt. Jag fattar inte hur många byxor Rebecka skitar ner per vecka. Det känns som om jag tvättar jeans jämt.

Vid 03.48 fick jag mms från Markus. Då hade han kommit fram till sitt hotellrum i Orlando. Fast det såg jag inte förrän jag vaknade i morse.

Försäkringskassan ska ha en eloge för hur effektiva de har blivit sedan man kan köra alla papper över sjuktbarn elektroniskt. JAg var ju hemma med Rebecka i torsdags när hon fortfarande hostade så fruktansvärt. På måndag kommer pengarna in på kontot. Det är skönt att slippa vänta 3 månader på VAB-pengarna. Av någon outgrundlig anledning är det merkostnader när barnen är sjuka. Särskilt som mina barn är extremkräsna när de är sjuka.

Nu ska vi snart åka till stallet. Måttligt kul att stå i ett rått stall i flera timmer. Men det blir bra när man kommer dit.

kram

Inga kommentarer: