tisdag, oktober 17, 2006

Hon är hur pigg som helst förutom

att hon nästan hostar lungerna ur sig. Tidvis kan hon inte prata utan att hosta så hon nästan kräks. I morgon tar Markus vab och jag tar torsdag så hoppas jag att hon kan gå på fredag.

När vi var till skolan och hämtade Katarina så träffade vi på Rebeckas lärare från förra året. Hon var inte förvånad att Rebecka var sjuk i dag. Hon och flera andra vuxna hade varit på henne i går när de firade grönt flagg att Rebecka skulle sätta på sig tröja och västen, men Rebecka sa att hon inte frös. Sedan tog det inte många timmar innan hon var jättehängig. Hon fattar inte skilnaden mellan sommar och höst. Hon tyckte att man kan ju gå i t-shirt på sommaren, men det är ju oktober nu tyckte jag, viss skilnad.

Jag köpte Can yang eller vad det heter till henne. Hoppas att det funkar. Katarina är så mycket lättare när hon är sjuk. Hon blir som regel sjukare, men är betydligt mer lätthanterlig. Rebecka kan undra varför hon inte får gå ut och leka i snön när hon är sjuk på vintern och fått en alvedon så hon inte känner av syntomerna.

Jaja hon blir väl äldre hon med. Om 3 år är hon 12 år och då får jag inte vara hemma med henne. Usch det kommer nog inte kännas något vidare heller.

kram

Inga kommentarer: