torsdag, oktober 12, 2006

Nu var det länge sedan.

Ja vad har hänt.

Torsdags i förra veckan var hektisk. Jag jobbade från 7-14. Till fritids och hämtade barnen. Hem äta mellis och göra kvällsmat, till stallet. Katarina trillade av Tinka och slog huvudet i ridhusväggen. Tack och lov för hjälmen! Hon blev mest rädd. Rebecka var helt förstörd. Hon ledde Tinka resten av lektionen och lämnade inte Katarinas sida. För även om de är som katt och hund så älskar hon sin syster otroligt mycket. Hem och duscha och byta kläder och så att Rebecka fick äta kvällsmat. Sedan skjutsa henne till scouterna. Sedan var den dagen slut.

Fredagen jobbade jag 7-13.30. Sedan hämtade jag tjejerna. Rebecka hade med sig en kompis. De lovade att plocka i hop i Rebeckas rum om de fick leka. Det slutade med att jag städade sedan en prydnadskopp gått i krash.

Lördagen var jag ledig. Jag hade tagit ledig i kompensation för att jag jobbade lördagen innan. Jag har lovat Markus att inte ta extra helger i allt för stor utsträckning. På morgonen åt vi croasanter som man köper på tub och gör själv i ugnen och drack caffe latte till. Barnen fick varmchoklad. Hela familjen älskade det. Sedan åkte vi till Stockholm och såg på WM-datas förhandsvisning av Vilddjur. Det var jättekul. Sedan gick vi och shoppade i centrum. Rebecka köpte saker för de pengar hon fick av min syster när hon fyllde. Efter det åkte vi till McDonalds. Barnen fick sin mat, men när vi inte fått vår mat efter 15-20 minuter så begärde Markus pengarna tillbaka. Snabbmat...bah! Så det blev kebab här hemma istället.

Söndagen jobbade jag 7-17. När jag kom hem klippte jag gräsmattan men annars gjorde jag inte så mycket.

I måndags pysslade jag här hemma. Sedan åkte jag till jobbet. Jag började 14.30. Straxt före 5 ringde Markus och sa att han inte hunnit med tåget för t-banan var sen. Det var bara att jobba på så att jag fick en lucka så att jag kunde hämta tjejerna på fritids. Och sedan fick de vara med på jobbet. Det vill säga medans jag gjorde mitt jobb så fick de leka i lekparkerna utanför husen jag var i. Som tur var så var det bara korta insatser. På ett ställe fick de sitta i bilen och lysna på ljudbok som jag har på mobilen. Sedan lämnade jag över barnen till Markus på tågstationen och de åkte hem. Då var jag helt slut i huvudet. Sen fick jag jobba järnet för att komma i kapp. Men det gick bra. Hoppas det aldrig händer igen. Jag hade så dåligt samvete att lämna dem i lekparken fast de hade jättekul.

I tisdags tog vi det vara lugnt. Man behöver det ibland.

I går jobbade Markus hemifrån. Han försov sig och hade inga möten. Och eftersom han skulle hämta barnen så var det en bra lösning. Jag hade APT först och sedan började jag jobba. Utan ovälkomna avbrott som skönt var.

Idag jobbade jag från 7.30 till 16.30. Hämta barnen och laga pannkaka så att Rebecka hann äta innan scouterna. Medans jag stod och stekte fick jag sms av syrran. Mathilda ska få sitt hjärta korrigerat i november-december istället för januari. Hennes barnkardiolog från Lund hade ringd idag. Lilla skruttan! Så liten och göra en sån stor operation. Mathilda är född den 17 november förra året med ett komplicerat hjärtfel. Nu ska de försöka lägga saker på rätt plats och ordna så att hjärtat fungerar lite mer som det ska. Hon har fler operationer som väntar i framtiden, men det här är vad jag förstått den största.

kram

Inga kommentarer: