lördag, oktober 21, 2006

Tjejeftermiddag :-)

Vi åt en lätt lunch innan vi åkte till Nyköping. Vi åkte direkt ut till stugan och fikade med mina föräldrar och beundrade det nya köket. Det blir jättebra. De har fått mycket hjälp av en av deras kompisar eftersom min pappa i praktiken är enhänt efter ett rånöverfall för 3 år sedan när en påtänd pundare skar sönder pappas handled och alla nerver och sånt ut i handen.






Efter att åkt därifrån åkte vi till Coop och handlade bla höstskor till Rebecka och pyjamas till mig. Det blir kallt att sova själv när Markus är i USA. Jag brukar sno till mig av hans kroppsvärme. Sedan åkte vi till Trosa och köpte pizza och hyrde dvd. Nanny McPhee. Kanonbra! Åhh vad vi skrattade. Nu har barnen hoppat i säng. Vi är alla trötta efter en jobbig dag. Jag känner mig nöjd med dagen.

Jag har börjat leka med tanken att klippa mitt hår. Markus brukar skämta och säga att jag ser ut som en schäfer och det gör jag. Topparna är svarta av en gammal färgning och resten är en salig blandning av min naturliga hårfärg och en röd färgning i våras som inte tog ordentligt. Kanske ska klippa det och tona det i någon trevlig rödbrun färg. Det skulle liva upp i denna trista tillvaro. Vädret var fördjävligt hela dagen. Dimma och regn om vart annat. Jag vill ha en härligt klar sval höstdag. Tänk vad härligt att ta en långprommenad bland höstlöven. :-)

Nej nu ska jag bara fixa några saker och sedan hoppa i säng. Jag är trött och veckan kommer att bli jobbig. Jag är inte gjord för att vara själv. Jag behöver sällskap. Jag längtar redan till Markus kommer hem och han har inte äns kommit fram till Orlando.

kram

Inga kommentarer: