torsdag, oktober 19, 2006

Jag är så trött!

I går dag gjorde jag inte så mycket. Jag sorterade kort på datorn. Det fanns tre kataloger med semesterbilder. Som var likadana. Det är alltid bra att ha backup men då ska de ju inte ligga på samma ställe. Så nu ska jag bara sortera det sista så ska jag bränna ut en data-dvd med alla våra digitala fotoalbum och lägga i bankfacket. Så att det inte händer dem något. Det vore förfärligt.

Kvällen gick i kaos. Från första besöket, sedan rullade det bara på. Det var först vid 21 som jag var i kapp och hann tömma diskmaskinen och sånt småplock. Hade jag inte hunnit så hade tjejerna fått gjort det idag. Det är inte hela världen, men jag tycker det är skönt att ha hunnit med disk och tvätt innan jag går hem.

I natt sov jag så oroligt. Och vid tre vaknade jag av att det var en liten Katarina som buffade till mig i sidan. Då hade hon mardröm så hon kom och kröp ner hos mig. Hon ska alltid ligga i famnen då. På armen givetvis, för då vet hon att man inte rymmer. :-)

I morse regnade det. Mindre kul. Skjutsade Katarina till skolan. Hon älskar verkligen att vara där. Sedan tog jag och Rebecka det bara lugnt. Hon hostade knappt något på förmiddagen men nu på eftermiddagen har hon haft regäla hostattacker. Men hon får gå till skolan i morgon. Sämre är hon inte. Hoppas bara hon får sova i natt också. Jag har som mål att de ska sova på nätterna innan de ska tillbaka till skolan. De har inget i skolan att göra när de varit vaken en hel natt. Dessutom smittar de ju.

När vi hämtade Katarina stannade vi och handlade. Det började eka lite tomt på bröd och sånt. Sedan åkte vi förbi Markus föräldrar och hämtade en resväska som Markus ska ha på lördag.

Sedan har jag äntligen fått ner knölarna i jorden. Hyasintknölarna alltså. :-) Bättre sent än aldrig. Och nu håller jag på och kollar upp så att Markus kläder som han ska ha med sig är hela och rena. Jag vill också åka till Florida. Men i stället ska jag gå och försöka få tillvaron att gå i hop i ett kallt, mörkt Sverige. Ja jag avskyr sen hösten.

Rebecka höll på att göra det igen när vi skulle hämta Katarina. Gå ut utan varma kläder alltså. Jag blir tokig. Hon fattar inte att det inte är sommar fortfarande.

Nej nu måste jag nog gå och hänga tvätt. Annars får jag en tjurig familj som inte har några kläder.

kram

Inga kommentarer: