lördag, oktober 21, 2006

Lämnade Markus i morse

Från allra första början var det meningen att vi skulle vinka av honom i Vagnhärad, men det gick inga tåg på en lördag morgon. Så tänkte vi på Södertälje hamn, pendeltågstationen. Men i morse var jag så trött och det var dåligt väder att jag var tvungen att ta det lugnt och kom upp lagom när pendeln gick. Attans! Trött som ett djur var jag. Men det var bara att fortsätta upp till till Centralen. Där vinkade vi av honom på Arlanda express och åt frukost på McDonalds. Den var förvånansvärd god. Rebecka åt pannkaka med sylt, McToast och varmchoklad. Katarina fick en hash brown, frukostmacka som vi tog bort osten från, fruktpåse och coca-cola. Jag åt yoghurt, Bacon & Egg McMuffin, Hash Brown, tropicana och kaffe. Det var gott.

Sedan började vi köra hemåt. Vi åkte via Maxi i Södertälje. Rebecka fick en vinterjacka. Så köpte jag 1 årspresenter till lilla Mathilda. Jag har för min att mamma och pappa ska ner till Karlskrona snart och då kan de plocka med sin knasiga mosters preserter. De hade börjat med julsaker och jag kunde inte hålla mig. Det blev tre söta kulor.

Sedan åkte vi hem. Nu ska vi snart laga lunch. Nu är Markus i luften om planet håller tabellen. Det kommer kännas konstigt att vara utan honom en vecka.


kram

Inga kommentarer: