måndag, oktober 02, 2006

Nattliga funderingar.

Debattens vågor går höga på Aftonbladets forum. För eller mot aktiv dödshjälp. Personligen är jag för. Jag har sett för mycket och hört för mycket. Är man obotligt sjuk är det inte bättre att få sluta sina dagar,om man så vill, innan man är omtöcknad av smärtstillande och smärta? Djur skulle man aldrig få ha under de förhållandena. Då är det djurplågeri.
Min mamma har sagt att om hon skulle bli så sjuk att det inte fanns någon återvändå så vill hon att vi ska veta att hon tänker ta sitt liv. Hon vill inte ligga på en avdelning och få smärtstillande injektioner var4-6 timme och ändå ha fruktansvärda smärtor. Jag förstår henne. Det är bara hoppas man inte hamnar där att man måste ta det valet.

Nej nu hoppas jag att min halsbränna lagt sig. Jag drack vin till maten och har en magkatarr. Och det behövs inte mer för än den ska blossa upp. Markus och jag har förövrigt utlyst en tävling. Först ner till 70 kg. Vi har inte kommit på vad vi vill att den andre ska ge den som vinner, men det kommer vi nog på. :-) Nu ska här förloras i vikt.

Virrigakramar

Inga kommentarer: