söndag, oktober 01, 2006

Dagarna går så fort.

I torsdags jobbade jag till 14.30. Sedan hämtade jag barnen och ordnade kvällsmat. Sedan var det dags för scouterna för Rebecka.

Ifredags var jag ledig. Markus jobbade hemifrån. Han satt och skrev dokument. Han tycker det är onödigt att åka in då. Så i bland sitter han hemma och jobbar så att han slipper pendlingstiden. Det blir mer tidseffektivt och han får mer uträttat. Men till följd att han var hemma så flyttade vi garderober när han hade lunch. Jag lyckades göra illa lunchen.

Lördagen jobbade jag. Det finns två vakanta turer på helgerna. Det är bara mina helger vi är tre ordinarie. Men nästa helg ska vi på bio så jag tänkte ta ledigt, men då bytte jag med den vakanta turen denna helg så har chefen en vecka till på sig att fixa vikarie.

I dag har det som vanligt varit stallet för hela slanten. Nåja nästan i alla fall. Tjejerna var som vanligt duktiga. :-) Katarina lyckade tappa stövlarna 4 gånger tror jag det var när fötterna trillade ur stigbyglarna. När vi kom hem fikade vi. Medan vi var i stallet började Markus riva bort heltäckningsmattan i trappen vilket gjorde att han mådde jättedåligt av allt damm. Nu har jag rivit bort mattan. Jag är så trött i händerna och usch vad den var dammig. Det ska bli skönt att få bort den i hallen också. Det är så mycket damm i dem. Sedan är vi av med alla heltäckningsmattor i hela huset.

Nej nu ska jag göra ordning kött, potatis och sås. Jag ska ugnssteka köttet. Det blir så gott då. Jag tycker det är kul att laga mat. Fast periodvis är det så tråkigt att jag önskar vi kunde käka pizza, kebab och hamburgare hela veckan. Det går i vågor precis som allt annat.

kram

Inga kommentarer: