onsdag, september 27, 2006

Undrar hur länge värmen ska bestå

Det är så man riktigt längtar tills det blir lite svalare.

Idag hade barnen skoljoggen i skolan. Dvs alla klasser utom 6:an springer olika slingor. Det är 6:an som anordnar och är funktionärer.

Själv jobbarde jag från 7.30. Det gick i ett. Jag hade så ont i fötterna när jag vandrade ner till lokalen att jag nästan mådde illa. Dessutom var jag tvungen att jobba över en halvtimme. Jag kan ju inte mitt i en städning säga: Nej nu måste jag gå för jag slutar. Vårdtagaren skulle bli tokig! Det är tur att jag brukar sätta hämttiden på fritids en timmer efter jag slutar efter som det är mer än en gång jag fått jobba över. Sedan stannade jag och pratade med kollegan som jobbar kväll medan hon läste journaler och plockade nycklar. I bland är det skönt att prata av sig om dagen innan man går hem. Eftersom man inte kan prata hemma om jobbet eftersom man har tystnadsplikt.

Sedan hämte jag barnen och sen var det dags för tjejerna att träna fotboll. Så då var det i väg igen. Nu ska jag fixa mat till barnen så att de får hoppa i säng och sedan är det bara att fixa kvar inför morgondagen kvar. Lägga fram kläder och sånt. Ja just ja Markus och jag kanske ska äta något. Inte för att jag är hungrig. Jag är mest trött. Men något kanske man ska få i sig.

Åhh jag lyckades med en sak som jag inte tror så många lyckats få. Jag hade plånboken i bakfickan i dag. Och lyckades får skavsår på skinkan. Hur vanligt är det. Byxerna är kanske lite för stora. De åker ner hela tiden. Det är vi och för sig bra.

Nej nu måste jag nog sätta fart.

kram

Inga kommentarer: