måndag, september 11, 2006

Katarina är för god

för sitt eget bästa.
I morse gick jag till jobbet halv 7 och Markus tog vård av barn. Han hade ett samtal som han var tvungen att ha på förmiddagen. Så han pratade med Katarina och sa att han inte ville bli störd tills han var klar. och att det var bra om hon åt lite frukost under tiden. När han var klar så hade Rebecka vaknat och de satt och lekte. Då tyckte Katarina i förbigående att hon hade kräkts men att hon torkat upp det som kom bredvid toan. Lilla skruttan missförstod helt. Hon trodde Markus inte ville bli störd oavsett vad. Men det Markus menade var att hon inte skulle rusa in och fråga om glass och sånt 57 miljoner gånger. Så när jag kom hem hade jag med mig en varsin tidning till duktiga damer. Han var ju hemma för att ta hand om dem, men det förstod inte Katarina.

På jobbet gick vi kort. Vi gjorde 4 personers jobb på 3. Vi har skolat in ca 30 personer under ett halv år, men det är aldrig någon som kan/vill jobba när vi behöver det. De kanske upptäcker hur oglamoröst hemtjänsten är. Jaja, smaken är som baken. Jag trivs.

Nu ikväll åkte Markus syster in på förlossningen. Får se om barnen får en ny killkusin eller tjejkusin. Det blir Jennys 5:e. Håller tummarna att allt går bra.

Nej nu ska jag gå och nanna. Kram

Inga kommentarer: