lördag, september 09, 2006

Så var det lördag igen

Usch vad fort tiden går. Hösten kom på alvar i veckan. 6 grader var det i Vagnhärad i går morse. Mindre kul.

I onsdags fick jag riktigt mycket gjort. Det är så skönt när man känner att man verkligen gör något. Sedan jobbade jag på kvällen.

I torsdags jobbade jag på förmiddagen, sen var det p-möte och efter det inskolningssamtal för Rebecka. Sedan var det skjutsa och hämta Rebecka på scouterna.

I fredags jobbade jag också. Sedan åkte jag hem och tog helg. Rebecka var jättehostig när jag hämtade på fritids.

Natten som var hostade hon en massa. Men iväg på hajk skulle hon. Jag vaknade med huvudvärk i morse som utveklade sig till migrän. Jag avskyr det. Det var ett tag sedan jag hade en anfall sist. Så jag sov stora delar av dagen. Huvudvärken är rester av en trafikolycka jag var med om för 16 år sedan på luciadagen. Jag hade tur. Det kunde gått riktigt illa. Men när jag är pressad eller sovit dåligt så kommer denna fruktansvärda huvudvärk.

Nu i kväll ringde Rebecka. Markus som svarade trodde att hon ville åka hem. Men hon ville sova kvar istället. Vi hade kommit överäns att hon skulle komma hem och sova i och med att hon hostade så dant i natt. Sedan hade det ju lite med saken att göra att hon vägrar sova hos någon annan än mormor och hemma. Vi får se hur det går. I värsta fall får jag väl hämta i natt. Skönt att huvudvärken börjar ge sig. Synen är lite konstig fortfarande. Så jag är inte så pigg på att köra bil. Men det är inte många meter så den tiden kan jag konsentrera mig.

Nej nu ska jag natta min lilla solstråle och sedan ska jag sova igen så att det sista får släppa. Vila är bästa medicinen.

kram

Inga kommentarer: