tisdag, september 05, 2006

Vilken blåsdag! sa Puh

Ja det kan man lugnt säga.

Katarina undrade vem som spolade vatten i nedervåningen när det blåste och hon var på toaletten.

JAg fick just en söt teckning av den samma med en ekorra som just åkt linbana på. Hon är så duktig.

I morse åkte jag runt och lämnade av min familj på olika ställen. Vi försov oss i morse. Markus snarkade så hisekerligt att jag sov på soffan. Jag spelade in honom på mobilen när han snarkade. Han blev inte så jätteglad.

På förmiddagen var jag till arbetsförmedlingen. Jag måste vara registrerad hos dem för att kunna få ta ut vård av barn och sånt. Och dessutom har de en utbildning jag är intresserad av. Jag vill läsa till undersköterska, men kommnunen säger nej eftersom jag har en treårig gymnasieutbildning. Hur man nu kan säga nej till att utbilda folk till ett bristyrke. Jag menar alla spår att det kommer ett enromt ökat behov av vårdpersonal i framtiden och så vill man inte utbilda de som vill. Suck!

Jag längtar såå tills valet är över. Det är ju inget annat på tv, tidningar och ja över allt. Till och med hemma hos vårdtagarna. De försöker ta reda på vad man ska rösta. Men tji fick de för det har ingen med att göra. Det är min ensak men jag kan ju säga att det inte är något extremparti, men det var väl ingen som trodde heller. :-)

På eftermiddagen har jag blött näsblod. Inte mycket men under en längre stund. Och det senaste gångerna jag har blött så har det varit rena Niagarafallet så jag vågade inte åka ner på stan för risken att det skulle bli mer.

Jag längtar så efter en liten bebies! Jag var in på Onetex på internet idag och det fanns så mycket sött till små. Men min kära make säger bara snart. Hmm. Jag vill nu!

Nej nu ska jag nog tänka på middagen.

Kram

Inga kommentarer: