måndag, september 25, 2006

Nu är jag trött!

I lördags var barnen, Markus och jag till Stockholm och såg på "På andra sidan häcker". Efter det åt vi mat. Barnen åt McDonalds och jag och Markus åt indiskt. Efter det åkte vi till Ikea och shoppade gallerbackar och lite annat. Jag måste få någon form av ordning i tvättstugan. Snart börjar den underbara perioden med RS-virus och ROTA- och calicivirus. Då vill jag att tvättstugan ska vara organiserad. På kvällen låg vi och tittade på film.

I söndags åkte jag och tjejerna till stallet vid 10.30. Klockan 11 började Katarinas ridlektion. Det gick bra för henne. Sedan fikade vi lite och sedan var det dags för Rebecka att sadla Tinka. Klockan 12.30 började hennes ridlektion. Hon var jätteduktig. Det såg så läckert ut när hon red med tyglarna i en hand i trav och kunde styra Tinka. Efter lektionen åkte vi hem och så kom mina föräldrar för att gratta Rebecka i efterskott. Hon fick en säkerhetsväst, färger, penslar och en bok.

I dag började dagen 04.45. Sedan jag lämnat barnen åkte jag och jobbade till 16.45. Jag var tvungen att jobba över för det var strul med insulindeligering. Diabetessköterskan i Trosa har varit sjukskriven så våra nya tjejer kan inte få insulindeligering. Men det ska väl förhoppningsvis lösa sig snart. När jag kom hem var det bara att ställa sig vid spisen och laga köttbullar, potatis och sås. Jag börjar bli hajj på att göra köttbullar. Hela familjen har tröttnat på köpe köttbullar.

När vi lagt barnen höll Markus på och stökade i hobbyrummet och jag i tvättstugan. Det börjar äntligen bli lite ordning i de delarna av huset. Det ska bli skönt när det är ordning i hela huset samtidigt.

Nej nu ska jag sova.

Kram

Inga kommentarer: