söndag, september 03, 2006

Dagarna går sin gilla gång

och nu kommer hösten krypande. Man ser det på kvällen och morgonen mest. Det är råare och kallareäven om dagarna är varma ännu..

Senaste veckan har gått i ett virrvarr av barnaktiviteter och jobb. I tisdags när jag var ledig var jag trött och hade ont i huvudet. Mindre roligt. Det är ju när man är ledig man ska hinna alla de där sakerna man inte hinner i vanliga fall.

Markus är förkyld och det finns inget så ynkligt som en sjuk man. Suck!

Själv har jag gjort rent filtret på tvättmaskinen, klipt gräsmattan och städat och bakat. JAg gjorde köttbullar till kvällsmat. Allra helst skulle jag krya upp i soffan och läsa eller läsa släktboken eller något sånt. Men man måste ju göra det man måste. Och om jag jobbar undan ihelgen så kan jag få göra något roligt de tre timmar på tisdag jag är själv hemma. :-) Gäller att tänka framåt.

Nu ska jag göra brunch, sedan är det dags för stallet och efter det städa igen. Regnet öser ner och det blåser. Det är inte det minsta lockande att gå ut.:-(

I förr går blev jag riktigt arg på Rebecka. Vid frukosten började hon fråga om jorden kunde spricka sönder av de sprickor som finns i vägen och sånt. Katarina var så ledsen att hon grät. Hon har haft otaliga mardrömmar om just att jorden går sönder och vi trillar ner i jordens mitt. Suck! Och Rebecka bara fortsatte fast jag bad henne sluta. Varför lysna?!
kram

Inga kommentarer: