måndag, augusti 28, 2006

Vilket väder!

Delar av Trosa står under vatten. Nu har det varit tre extremt kraftiga åskväder på två veckor. Nu räcker det.

Det var flera dagar sedan jag skrev nu, men det har varit mycket.
I torsdags jobbade från halv8 till halv 2. Sedan hämtade jag barnen. Kvart i 4 var vi i stallet för kvart över började Katarinas första ridlektion. Med träning tror jag att det blir bra. Hon är bara några månader yngre än många av tjejerna, men mycket mindre. Men det tror jag hon tar igen med teknik när hon lär sig sen. Efter det var det hem och duscha och i väg på Rebeckas klass femkamp. Det var jättekul. Efter det föräldramöte för 6-års. Sen fick jag sova.

I fredags jobbade jag till halv12. Sedan åkte jag hem och åt och sedan till skolan och hämtade barnen. Sen var tanken att åka till Skärholmen och shoppa. Men det var en trafikolycka mellan Salem och Tumba/Alby. Det tog 3 timmar upp till Skärholmen. Ett tag stod det så still att alla gick ut ur bilarna och sträckte på benen. Och barnen lekte en stund. När vi kom fram mötte Markus upp oss och vi köpte det vi skulle. Sedan åkte vi till McDonalds. På vägen hem var det också kö. Vi var borta i 6 timmar och spenderade 5 i bilen.

I lördags startade inte bilen så jag fick åka till Vagnhärad och hyra bil. Sedan åkte vi på Per och Lisas bröllop utanför Uppsala. Det var så vackert och maten var så god. Lisas klänning var så vacker och buketten också. Klockan 22.45 bestämde vi oss för att åka hem eftersom jag jobbade i söndags. Det var segt att köra mot slutet så vi tog en McDrive och köpte milkshake och munk i Södertälje. Klockan var 01.15 när jag somnade.

Klockan 04.45 ringde klockan. Det var så segt att komma upp. Sedan jobbade jag i 10 timmar. När jag kom hem tog jag det bara lugnt. Och gick och la mig redan klockan 21. Klockan 23 vaknade jag av ett brak. Sedan följde det blixt och dunder i snabb följd. Sedan gick strömmen. Men efter som strömmen kan vara lite nyckfull i Trosa i bland så hade jag redan laddat med värmeljus och sedan har vi batterilampor i barnens rum, hallen nere och toaletten nere. Vaknar Rebecka och det är strömlöst så sover ingen mer av oss den natten. :-(

Appropå Rebecka så är hon kär igen. Det var en jämnårig kille på bröllopet. :-) De till och med växlade telefonnummer. Jösses, vad jag känner mig gammal.

Nej nu ska jag nog vila en stund. Jag jobbar kväll i kväll och är ganska trött.

kram

Inga kommentarer: