onsdag, augusti 23, 2006

Oj vilka dagar!

I går morse vaknade jag med ett ryck. Klockan stod på 06.37! Hjälp! Stutsar ur sängen, tar en raggardusch. Medans jag kastar på mig kläderna ropar jag på barnen att de måste vakna och klä sig för att vi har försovit oss. Slänger ner ett äpple i Rebeckas väska och ett par frukostmackor och lunchlåda i min. Markus tar ett snabbvarv genom duschen. Och klär sig snabbt. När vi är på väg genom dörren ringer jag fritids och säger att vi försovit oss och att tjejerna går själva från parkeringen nedanför skolan. Åker till Vagnhärad och släpper av Markus vid tåget. 31 minuter efter jag vaknade drog jag upp insulinpennan hos första vårdtagaren. Det var inte så dåligt tycker jag. Men jag vaknade inte förrän lunch ordentligt.

När jag hämtat barnen fick dom nyponsoppa och glass till mellis för att de var så duktiga på morgonen. Sedan klippte jag gräsmattan eftersom det för en gångs skull var uppehåll.

Det var jag lycklig över i morse när jag vaknade och regnet strilade ner från himlen. Katarina var mindre sammarbetsvillig. Hon är inte så värst för mornar. Hon vaknar gjärna tidigt, men hon är som sin farmor och går gjärna omkring och skrotar i nattkläder till framåt 9-10. Sedan är det full fart. Så var jag själv i drygt en timme. Det var skönt faktiskt.
Klockan 9.30 hämtade jag Katarina och sedan åkte vi och handlade mat. När vi kom hem ringde barnens kusin och ville leka. Så hon stannade till klockan 4. Halv två hämtade jag en sur Rebecka. Kusinen berättade att hon skulle börja spela fotboll i ett tjejlag för tjejer i deras ålder. 01:or-98:or. Så då ville Katarina med. Så klockan 5 var vi på första fotbollsträningen. Jisses vad tafatt hon var. Men med träning tror jag nog att det blir bra. Bara hon tycker det är kul så.

I kväll är Markus på svensexa så jag passar på att göra sånt jag ligger efter med. Sortera tvätt osv.

Fast nu ska jag gå och sova straxt. Det är tidig morgon i morgon.
kram

Inga kommentarer: