måndag, augusti 14, 2006

Jag vill inte hem!

När jag hämtade barnen på fritids så blev det så att när jag kom så kom Katarina ut i kaprummet precis då. Jag ser hur hela hon stelnar till, sedan skriker hon: Jag vill inte hem! Jaja tyckte jag, men om vi inte åker hem kan vi inte komma tillbaka.

Sedan går jag in och pratar med fröknarna och hämtar Rebecka. Då passar Katarina på att sticka ut. Sedan tar det en del övertalning och en del mutor för att få hem henne. När man har varit upp sedan 4.45 så är man inte så pigg på att ta en strid om när man ska gå hem.

Imorse var det inte svårt att komma ur sängen. Det åskade och regnade så det stod det härliga till. När jag kom till jobbet gick åskan precis över Vagnhärad. Det var faktiskt läskigt. Det mullrade så dant att husen stod och skallrade. Så det var det stora samtalsämnet med pensionärerna idag. Hoppas det dröjjer länge innan nästa gång det blir så där. Usch!

Sen jag kom hem har jag bara orkat slappa. Jag måste väl få till någon mat. Jo jag har läst högt ur Pia Hagmars Snöhögens hemlighet. Jag gillar hennes böcker och det gör barnen också. Jag tycker det är så tråkigt att läsa böcker som jag tycker är jättetråkiga.

Kram

Inga kommentarer: