onsdag, augusti 09, 2006

Första inskolningsdagen

I morse var Katarina för första gången i sitt liv nervös. Klockan 9 började hennes inskolning på fritids. Först var hon jätteblyg. Men efter en liten stund började hon leka med en gammal dagiskompis som kommer gå i hennes klass och en annan tjej som också kommer gå i hennes klass. Rebecka stack på en gång och började leka med en klasskompis. Katarina ville inte gå när de 2 timmarna var slut. Hennes inskolning kommer få gå i expressfart. Men under rådande omständigheter finns inget val och jag tror det kommer att gå bra.

Under tiden vi var på fritids lyckades jag få en fruktansvärd huvudvärk. En följd av en trafikolycka jag råkade ut för luciadagen 1990. Jag cyklade ut framför en bil.

Så när vi kom hem tog jag värktabletter och satte mig och sov en stund. När jag vaknade till hade den värsta värken lagt sig och jag kunde röra mig utan att nästan kräkas. Så då gjorde jag iordning lunch, det vart lite sent, men det var inget att göra åt.

Sedan spelade vi Tjolahop som vi köpte på Astrid Lindgrens värld. Becka vann, sedan kom Katti och sist jag. Medan barnen åt kvällsmat läste jag tre kapitel ur Pia Hagmars Snöhögens hemlighet. Alla tre tycker Pia Hagmars serie om Dalslands deckarna är jättebra. Jag har tröttnat på att läsa böcker jag tycker är tråkiga.

Nej nu ska jag gå och sova. Jag jobbar kväll i morgon.

kram

Inga kommentarer: