måndag, augusti 21, 2006

Vilket väder

Det måste vara ett av de största åskväder jag någonsin upplevt. Klockan 5 vaknade jag av åskan. Det åskar lite fortfarande. Det har åskat non-stop. Ett tag gick strömmen.

Skolan började i dag. Så numer har jag bara skoltjejer. Det känns så stort. Så 8.15 lämnade vi Katarina, 9.15 hämtade vi Katarina och Rebecka stannade kvar på skolan för hennes upprop började 9.30. Så åkte Katarina och jag och handlade. Sedan åkte vi och hämtade vi Rebecka. Åkte hem och tog det lugnt en stund och åt lunch. Nu ska jag snart lämna tjejerna på fritids. För sedan ska jag jobba kväll. Det känns som om det vare sig blir hackat eller malet, men det är inte mycket att göra åt.

Jag pratade med en mamma till en tjej i Rebeckas klass vars hus brann ner i sommar i Radhusbranden. Hon har fortfarande ett lätt chockat uppträdande. Men det lär ta år att bearbeta en sån sak.. Om någonsin. Jag tänker på dem. Det går inte äns att försöka sätta sig in hur det är att förlora alla sina jordiska tillhörigheter.

Kram

Inga kommentarer: