onsdag, augusti 16, 2006

Vilken morgon det blev

Kvart i 5 ringde klockan som vanligt när jag jobbar. Duschade, klädde mig, kokade gröt och åt frukost. SEdan väckte jag barnen och hjälpte dem. Alldeles innan vi åkte så skulle jag fläta Rebeckas hår. Då var det några strån som som stack ut. Hon blev så arg att hon bara skrek och tårarna sprutade, men jag sa bara att om hon inte var nöjd fick hon ordna håret själv. Och det snabbt för vi måste åka. Då steg man inte direkt i graderna, men vad ska man göra när det börjar bli brottom och hon kan inte uppträda hur som helst. Sedan åkte vi till fritids.

På jobbet var det som vanligt fast lugnare. Vi var bara ordinarie idag. Det var smått skönt.

Jag handlade på vägen hem. Bäst på att passa på innan jag hämtade tjejerna. Så nu ska vi göra köttbullar.

Kram

Inga kommentarer: