torsdag, augusti 03, 2006

Och regnet det bara öser ner!

I morse vaknade jag 4.45 av väckarklockan. Jösses vad det var segt att gå upp. Det var grått men det regnade inte. 6.20 åkte jag till jobbet och tankade på vägen och köpte en lunchlåda. Jag var förberedd att ha gå-rundan på jobbet. Men det var ändrat. Det gjorde inte så mycket. Jag är flexibel. Det är det som är roligt med hemtjänsten. Variationen.

När jag var på väg på ett besök började det regna. När jag var klar med det besöket så regnade det ännu mer. Och eftersom jag skulle genom kogrindar som skulle öppnas och stängas så var jag plastvåt när jag kom till lokalen.

Där drack jag en kopp varmt kaffe eftersom jag inte hann med någon lunch. Sedan slutade jag.

När jag kom hem tog jag av mig de våta kläderna och hoppade i ett varmt bad. När jag kom upp fikade vi.

Nu ska jag bara ta det lugnt. Surfa lite och titta på en teater som barnen gjort.

kram

Inga kommentarer: