söndag, september 10, 2006

Jaha då har vi två sjuka barn


Rebecka hostade hela natten. Jag är så trött.

Katarina började redan på morgonen klaga på ont i huvudet men i väg till stallet skulle hon. När vi åkte hem så grät hon och mådde så illa att vi fick stanna. Så jag behövde egentligen inte tempa henne. Ända gången hon mår så där är när hon håller på att få feber. Hon kräks som en räv till febern kommit upp en bit.

När vi kom hem hann vi bara innanför dörren så kräktes hon. SEdan hjälpte jag henne att duscha. Sedan kröp hon upp i soffan med mockasiner och pyjamas. Och efter att sovit en stund så mår hon lite bättre. Som vanligt sov hon med öppna ögon. Det ser så läskigt ut. Någon skola blir det inte för någon av dem i morgon. Markus har sagt att han kan jobba hemifrån. På tisdag är jag ledig och på onsdag jobbar jag kväll så då får vi trockla om barnen fortfarande sjuka. Han kan komma hem så att han är hemma till jag behöver åka. Det är lite piller jobb att få en sjukvecka att gå i hop utan att arbetet blir lidande. Tur att jag jobbar i helgen så att jag är ledig tisdag och torsdag denna vecka.

Nej nu måste jag nog i väg och handla fruktsoppa och glass och lite annat som är lätt att svälja när man är trött och sjuk,

kram

Inga kommentarer: