fredag, september 22, 2006

Inte mycket gjort idag.

JAg känner mig seg och har lite ont i huvudet. JAg undrar om förkylningen jag gått och dragit på ska bryta ut nu. JAg har varken tid eller ork till det.

Barnen har gått i skolan idag. Rebecka ska börja spela gitarr. I trean kommer peronal från musikskolan. Så hon har två lektioner musik i veckan. Framåt jul kommer det bli en liten konsert. Det ska bli så kul.

Jag gjorde pannkaka till lunch till Katarina och jag åt creps. Jag är inte så mycket för pannkaka. Usch jag vet inte vad jag ska hitta på till kvällmat.

Barnens ena kusin har bestämt att han vill ha en ätbar tårtbild på sin tårta när han fyller i januari. Så jag ska sätta mig ner med honom och ordna det omkring jul. Han fyller nio i slutet av januari. Jösses vad han har lugnat ner sig. I går satt han i min fotölj och läste Harry Potter i stället för att leka.

Jag kan inte få Rebecka att förstå att sommaren är över. Hon ville klä sig i tunna sommarkläder i morse. Det var 9 grader. Det tyckte inte jag var någon bra ide. Så vi blev sena till skolan. Igen. Det känns som vi kommer sent varje dag jag är ledig eller jobbar kväll. Alltid är det något hon vill bråka om. Kläderna, frukosten, håret eller frukten.
Suck! Och så säger de att det blir värre. Det kan det knappast bli. Fast jag ska väl inte klaga det finns de som har det värre.

Nej nu ska jag sätta igång och städa. Det känns som om det alltid finns någonstans att städa i det här huset.

kram

Inga kommentarer: