söndag, oktober 22, 2006

I kväll har vi tagit det lugnt

Efter att ha hämtat Rebecka och lämnat tillbaka hyrdvdn pysslade vi lite ute. Ställde in alla cyklar i garaget och plockade i hop på framsidan. Det är ju bara kaputelira...snön kommer ju att komma så småningom. Och iår tänkte jag vara berädd. Jag vill inte ha en massa leksaker under snön.

Jag gjorde köttfärsgratäng till middag. Uppskattat av alla. Det gäller att hitta på något.

Katarina har varit hopplös att få i säng i kväll. Hon är orolig. Hon vill inte ligga i sin säng i sitt rum. Så i natt får hon sova i våningssängen i sitt gamla rum bredvid mitt. Får se om hon sover lugnare då. Jag är lite nyfiken om allt det här beror på att Markus är i väg. Att det är hennes sätt att visa saknad. Hon reagerar inte riktigt som alla andra i bland och visar inte känslor på samma sätt. Även om hon börjar kunna det mer och mer tycker jag.

Nej nu ska jag sätta mig och brodera på min julduk så att den kanske, kanske blir klar till jul i år. :-) Jag är väl inne på 6:e året jag säger samma sak. :-)

kram

Inga kommentarer: